Life is not to be taken for granted.
Ikhlas - Purity (of faith)
In the name of God, Most Gracious, Most Merciful
" Say: He is God, The One and Only
God the Eternal, Absolute
He begetteth not, Nor is He begotten
And there is none Like unto Him" .........................Translation A Yusuf Ali


Wednesday 18 January 2012

Antara Dunia dan Akhirat

Can't sleep. It's 5.08 am now. Been awake since 3.50am. Nak solat sunat tak boleh pulak. well......
I can't understand some people. Why should it bother them if i choose not to send my son to a normal school. Ni anak saya, suka hati saya lah.....( wah so arrogant ...huh) bukan apa, saya memilih untuk tidak menghantar anak ke sekolah biasa kerana saya rasa adalah lebih baik anak di isikan dadanya dulu dengan Al Quran. (betul tak?) Bukan kah pendidikan agama itu lebih baik? Itu kan untuk dunia dan akhirat. Insyallah kalau dia dah dapat 30 juzuk tu, sudah pastinya ilmu duniawi lain akan menjadi mudah bagi dia...."Ya Allah, kamu permudahkanlah bagi anak-anak ku ini untuk mendapat ilmu mu. Tidaklah mudah tapi hanya dengan izin mu".....
Lagi pun dia suka this system. Siang hari pegi masjid buat hafazan. Malam pegi kumon. Hari sabtu pergi kelas bahasa arab. Tak apalah. Semua ni pun adalah dari ALlah. Allah yang telah bukakan hati ini dan suami untuk menghantar anak-anak ke arah jalan ini. Alhamdulillah. "Ya Allah.... janganlah kau tarik nikmat ini, istiqamahlah hati-hati ini untuk sentiasa menjadi tetamu di taman-taman syurga mu. Ya Allah... permudahkanlah urusan kami sekeluarga untuk terus berada di jalan ini. Janganlah di sibukkan kami dengan hal-hal dunia hingga tidak lagi dapat mendapat nikmat ke majlis-majlis mu."..."Ya Allah, janganlah kau tutupi hati suami ku ini dengan murabbi. Buka lah pintu hatinya untuk terus istiqamah dengan murabbi...Ku mohon pada mu....jadikan lah dia murid yang sodiq....." Amin.

2 comments:

  1. Alhamdulillah. Sekarang akan subur hafiz dan hafizah dalam kalangan keluarga kita. Insya Allah mereka tidak akan kebuluran malah mereka menjadi cahaya buat kita. Semuanya kepunyaan Allah SWT. Jika direnung dan melihat ahli keluarga yang terumbang ambing agama, walaupun duniawi berjaya tetapi nak menumpang berimam tidak seorang pun layak, rasa sedih sgt.

    ReplyDelete
  2. Insysallah. Mohon doa semoga anak-anak ini akan sentiasa di beri inayah dan di permudahkan untuk menghafal.

    ReplyDelete